Hudobná spolupráca manželov Havlovcov sa píše od polovice 80. rokov, kedy v Prahe vznikol experimentálny súbor Capella Antiqua e Moderna. V kontexte doby a vtedajšej hudobnej scény išlo o ojedinelý prístup, ktorý spájal tradičné a novodobé skaldateľské techniky. V ozvenách pražských chrámov sa tak zlievali vrcholné diela renesancie s pokrokovými ideami súčasnej európskej kompozície. V spojení s nekonvenčnými interpretačnými postupmi si súbor čoskoro získal množstvo fanúšikov z oboch strán barikády.
Samotné rozrušovanie hraníc je charakteristické aj pre duo Irena a Vojtěch Havlovi. Ich hudba si dodnes zachovala otvorenosť, citlivosť, osobnú angažovanosť a svojráznosť, pričom s ľahkosťou obdchádza zabehnuté postupy a žánrové kategórie. Nájdeme v nej ozvuky early music, rozľahlosť a bezčasovosť ambientu, repetitívnosť minimalizmu, zemitosť a mytológiu folkovej hudby, poučenie z východných hudobných náuk a poetický nadhľad, aký poznáme napríklad z tvorby ich verného súputníka Oldřicha Janotu. Ich tichá pozícia “na okraji” má za následok, že o Havlovcoch dnes počujeme hlavne vďaka rôznym zahraničným iniciatívam.
Minulý rok im v renomovanom holandskom vydavateľstve Melody As Truth vyšla kolekcia skladieb Melodies In The Sand. Výber usporiadal známy zvukový umelec Jonny Nash a jedna z oslavných recenzií sa objavila aj na mienkotvornom webe Pitchfork. V roku 2015 natočil o manželskom páre dokument nezávislý režisér Vincent Moon. Poctu im vzdal aj svetoznámy Kronos Quartet či hudobníci ako Sufjan Stevens a Bryce Dessner zo skupiny The National.
„Jejich hudba je otevřená a pořád přijímá nové podněty: Ale i přesto její zárodek těžko mohl vyrůst jinde než v “Praga magica”, městě, v němž minulost prostupuje dnešek a démoni dnešních dnů zápasí s těmi, co tu sídlí už po staletí.” Takto zakončil svoje poznámky, ktoré sú súčasťou vinylu, český hudobný publicista a kurátor Pavel Klusák.